Premium content ophalen
  • Netflix heeft een enorm rapport gepubliceerd met daarin kijkcijfers van meer dan 18.000 series en films.
  • De cijfers laten het belang zien van nieuwe content en ook dat duizenden titels op het platform nauwelijks bekeken worden.
  • Uit het rapport vallen lessen te trekken over het succes van series en films, de advertentiebusiness van Netflix en de bredere strategie van de streamingdienst.
  • Lees ook: Dit zijn de 10 meest bekeken series op Netflix op basis van het aantal kijkuren

Welke series en films doen het nu goed op Netflix en waarom? In het allereerste engagement-rapport van de streamingservice “What We Watched: A Netflix Engagement Report” geeft Netflix een inkijkje in de data van het platform. 

Het rapport, dat het bedrijf naar eigen zeggen twee keer per jaar gaat publiceren, behandelt de periode van januari tot en met juni en geeft een overzicht van films en series die meer dan 50.000 uur zijn bekeken.

In totaal behandelt het rapport meer dan 18.000 titels – die 99 procent van alle kijktijd op Netflix vertegenwoordigen  – en bijna 100 miljard bekeken uren. 

Premium content ophalen